Ogłoszenie o pracy
Żywiec, 8.05.2019 r.
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
Na podstawie: art. 6, 11, 13-16 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1260) dyrektor Zespołu Szkół Technicznych i Leśnych w Żywcu, ul. Grunwaldzka 9, 34-300 Żywiec, tel. 338612840
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
w wymiarze 0,5 etatu
główny księgowy
w Zespole Szkół Technicznych i Leśnych w Żywcu
- Wymagania niezbędne (obligatoryjne – podlegające ocenie w ramach wstępnej selekcji kandydatów).
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.
- Posiadanie kwalifikacji niezbędnych na ww. stanowisku:
- ukończone studia wyższe ekonomiczne lub studia ekonomiczne podyplomowe
- ukończona szkoła średnia o kierunku finanse i rachunkowość
- posiadanie certyfikatu księgowego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydanego na podstawie odrębnych przepisów
- w przypadku wykształcenia wyższego – udokumentowana, co najmniej 3-letnia praktyka w księgowości;
- w przypadku wykształcenia średniego – udokumentowana, co najmniej 6-letnia praktyka w księgowości;
- Brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe, a także brak prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Wymagania dodatkowe (preferowane – podlegające ocenie w ramach końcowej selekcji kandydatów).
- Znajomość aktów prawnych związanych z funkcjonowaniem placówki oświatowej: Karty Nauczyciela, Kodeksu Pracy, Ustawy o pracownikach samorządowych i wydanych na jej postawie przepisów wykonawczych, Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych i wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych, Ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, Ustawy budżetowej, Ustawy o finansach publicznych, Ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Biegła znajomość obsługi aplikacji komputerowych takich jak: pakiet biurowy Office, Finanse Vulcan, VAT Vulcan.
- Znajomość zagadnień płacowych i ubezpieczeniowych w jednostkach budżetowych
- Znajomość obsługi systemu bankowości elektronicznej
- Znajomość przepisów dotyczących zasad wykorzystania unijnych środków finansowych na realizację różnych programów
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku.
- Przyjmowanie i zatwierdzanie dokumentów wydatków budżetowych zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową i sprawdzanie ich pod względem formalno-rachunkowym
- Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej w zakresie wydatków i dochodów budżetowych zgodnie z ustawą o rachunkowości
- Sporządzanie zestawień obrotów i sald
- Bieżące informowanie dyrektora szkoły o saldach należności
- Sporządzanie sprawozdań jednostkowych w zakresie wydatków i dochodów budżetowych zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów z dnia 9 stycznia 2018 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. 2018 poz.. 109)
- Sporządzanie bilansu jednostkowego, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian funduszu
- Sporządzanie zapotrzebowania na środki do organu prowadzącego
- Bieżąca kontrola nad realizacją przydzielonego planu dla jednostki, monitorowanie ewentualnych zagrożeń wynikających z przekroczenia planu na poszczególnych paragrafach
- Przygotowanie rachunków do podjęcia gotówki, tj. dekretacji zgodnie z klasyfikacją budżetową
- Przygotowanie zatwierdzonych dokumentów do zapłaty przelewem w systemie bankowości internetowej
- Sporządzenie polecenia księgowania do naliczenia wynagrodzeń
- Przygotowanie wstępnych materiałów do sporządzenia analiz i bieżącego wykonania budżetu
- Obsługa księgowa prowadzonych w szkole projektów finansowanych ze środków unijnych
- Uzgodnienie inwentaryzacji przeprowadzonej w szkole ze stanem księgowym
- Zestawienie ewidencji zakupu i sprzedaży do rejestru VAT
- Sporządzanie deklaracji VAT-7
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora szkoły.
- Warunki pracy i płacy.
- Rodzaj umowy: umowa na czas określony, umowa na czas nieokreślony.
- Miejsce pracy: Zespół Szkół Technicznych i Leśnych w Żywcu, ul. Grunwaldzka 9, 34-300 Żywiec.
- Wynagrodzenie: według Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. 2018 poz. 936).
- Praca w wymiarze 0,5 etatu.
- Wymagane dokumenty.
- List motywacyjny i CV.
- Kwestionariusz osobowy.
- Dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i odpowiedni staż pracy.
- Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych ( U. 2018, poz. 1000).
- Oświadczenie o niekaralności.
- Listy referencyjne.
- Termin i miejsce składania dokumentów.
Powyższe dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko głównego księgowego w Zespole Szkół Technicznych i Leśnych w Żywcu” osobiście w sekretariacie szkoły lub przesłać pocztą na adres: Zespół Szkół Technicznych i Leśnych, ul. Grunwaldzka 9, 34-300 Żywiec do dnia 23 maja 2019 r. do godz. 12.00 (decyduje data i godzina wpływu do sekretariatu szkoły). Oferty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Termin rozstrzygnięcia naboru.
Etap 1 – dnia 23 maja 2019 r. godz. 13.00 – weryfikacja złożonej dokumentacji pod względem formalnym.
Etap 2 – dnia 24 maja 2019 r. godz. 14.00 – rozmowa kwalifikacyjna i sprawdzian umiejętności obsługi programu Finanse Vulcan w Zespole Szkół Technicznych i Leśnych w Żywcu.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Żywcu.
Dostarczone przez kandydatów dokumenty nie podlegają zwrotowi.